Obchodné podmienky
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A POJMY
1.1. Všeobecné obchodné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej VOP) upravujú predaj a kúpu tovaru medzi kupujúcim a predávajúcim, kde je predmetom kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho www.kavovac.sk.
Kupujúci je fyzická alebo právnická osoba, ktorá prejavila vôľu vstúpiť do obchodno-záväzkového vzťahu s predávajúcim s tým, že práva a povinnosti zmluvných strán pri kúpe tovaru prostredníctvom internetového obchodu sa budú riadiť obsahom Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho (ďalej len „VOP“).
VOP bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho, ktorým je spotrebiteľ, alebo podnikateľský subjekt, ktorý nie je spotrebiteľom. Spotrebiteľom sa rozumie každá fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej, obchodnej činnosti, zamestnania alebo povolania (t.j. osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby len pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti). Spotrebiteľskou zmluvou sa rozumie každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára dodávateľ (NALPA s.r.o.) so spotrebiteľom.
VOP sú súčasťou každej uzavretej kúpnej zmluvy medzi predávajúcim na jednej strane a kupujúcim na strane druhej. Všetky zmluvné vzťahy sa riadia zákonmi Slovenskej republiky. Ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito VOP, zákonom č. 40/1964 Zb. Občianskym zákonníkom (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) a zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru“). Ak je zmluvnou stranou podnikateľský subjekt, ktorý nie je spotrebiteľom, riadia sa vzťahy neupravené týmito VOP zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodným zákonníkom (ďalej len „Obchodný zákonník“), všetky zákony v znení ich neskorších predpisov.
Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľ (resp. podnikateľský subjekt, ktorý nie je spotrebiteľom), je podnikateľ, ktorý nakupuje výrobky alebo užíva služby za účelom svojho podnikania, resp. obchodovania s týmito výrobkami alebo službami. Tento kupujúci sa riadi VOP v rozsahu, ktoré sa ho týkajú a Obchodným zákonníkom.
1.2. Predávajúci
Kontaktné údaje:
NALPA s. r. o.
IČO 54866944
DIČ 2121808293 (neplatca DPH)
Námestie osloboditeľov 3/A
040 01 Košice
zápis: obchodný register Okresného súdu Košice I, oddiel Sro, vložka číslo: 54983/V
Banka: FIO banka, a.s., IBAN: SK27 8330 0000 0022 0232 4758
SWIFT (BIC): FIOZSKBAXXX
telefonické spojenie: +421 948 821 916
emailové spojenie: kavovac@kavovac.sk
(ďalej len “Predávajúci”)
Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Košický kraj, Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1 Odbor výkonu dozoru tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55, fax č. 055/622 46 95, e-mail: ke@soi.sk
1.3 Kupujúci
Kupujúci zákazník je:
Spotrebiteľ – fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky za iným účelom ako pre podnikanie s týmito výrobkami.
Podnikateľ – fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky za účelom svojho podnikania s týmito výrobkami.
Kupujúcim sa rozumie registrovaný aj neregistrovaný užívateľ internetového obchodu www.kavovac.sk, ktorý má právo si vybrať a objednať produkty na stránke Predávajúceho. Kupujúci zákazník je spotrebiteľ, ktorý si na stránke Predávajúceho objedná akékoľvek produkty z ponuky (ďalej len “Zákazník”). Príjemcom sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorej je podľa objednávky Zákazníka tovar určený. Miestom určenia sa rozumie miesto určené Zákazníkom, na ktoré je Predávajúci povinný zabezpečiť doručenie tovaru, ktorý je súčasťou ponuky Predávajúceho na jeho stránke.
1.4 Objednávka
Objednávkou sa rozumie objednanie tovaru, na základe ktorého je realizovaný predaj tovaru Zákazníkovi Predávajúcim, odoslaním záväznej objednávky elektronickou formou. Tovarom sa na účely prevádzkovania internetového obchodu rozumejú všetky produkty uvedené v ponuke v platnom prehľade tohto internetového obchodu.
1.5 Registrácia
Registrácia nie je povinná. Avšak pokiaľ sa užívateľ rozhodne zaregistrovať, je povinný poskytnúť pravdivé informácie (ako aj osobné údaje), ktovré sú v súlade so skutočnosťou. V prípade zistenia nepravdivých povinných údajov si Predávajúci vyhradzuje právo na okamžité zrušenie užívateľského účtu. Vykonaním registrácie užívateľ potvrdzuje, že ním poskytnuté povinné osobné údaje sú presné a pravdivé a dáva svoj súhlas v zmysle § 4 ods. 1 písm. i) zákona č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov so spracovaním osobných údajov Predávajúcim. (bližšie informácie sú v stati Ochrana osobných údajov). Pokiaľ je Zákazník registrovaný, môžu mu z registrácie vyplývať aj výhody, ako sú história objednávok, nákupný košík, vernostný program, pravidelné informovanie o novinkách a akciách a iné.
2. INFORMÁCIE O TOVARE A SPÔSOB OBJEDNANIA TOVARU
2.1 Informácie o tovare
Ceny na stránke www.kavovac.sk sú konečné. Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorá je prevádzkovaná predávajúcim obsahuje aj daň z pridanej hodnoty v stanovenej výške podľa platného právneho predpisu Slovenskej republiky. Nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Akcie a špeciálne ponuky platia do vypredania zásob, ak nie je uvedené pri konkrétnom tovare inak.
Informácie o tovare uvedené v katalógu elektronického obchodu sú čerpané z verejne prístupných zdrojov a oficiálnych stránok výrobcu. Prevádzkovateľ internetového obchodu si vyhradzuje právo na zmenu informácií o tovaroch uvedených v katalógu elektronického obchodu bez predchádzajúceho upozornenia. Kupujúcemu však pred uzavretím kúpnej zmluvy s predávajúcim budú uvedené hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe.
2.2 Výber a objednanie tovaru – registrovaní Zákazníci
Zákazník má možnosť výberu konkrétneho tovaru na stránke Predávajúceho. Po dokončení objednávky (stlačením tlačítka “Odoslať objednávku”) sa stáva objednávka záväznou. Po jej prijatí do objednávkového systému Zákazník obdrží potvrdzujúci e-mail o prijatí objednávky na emailovú adresu uvedenú pri registrácii.
2.3 Výber a objednanie tovaru – Objednávka bez registrácie
V e-shope je možné využiť objednanie tovaru aj bez registrácie. Zvolením tejto možnosti si môže Zákazník objednať tovar zadaním svojho mena, adresy a kontaktu (e-mail, tel. číslo) na stránke, ale nebude mu vytvorený užívateľský účet (nebude zaregistrovaný) – nevzťahujú sa na neho v tomto prípade výhody registrovaných Zákazníkov a nie je možné si tieto výhody nárokovať. Tieto údaje budú použité výlučne na vybavenie objednávky a doručenie tovaru. Pri opätovnom objednávaní je potrebné znova zadať všetky povinné údaje.
2.4. Priebeh objednávky
Po výbere produktu si vyberá Zákazník len množstvo. Následne stlačí tlačidlo s názvom “Pridať do košíka”. Po tomto kroku si Zákazník musí otvoriť svoj košík klikom na ikonu košíka v pravom hornom rohu stránky. Otvorí sa okno s editovateľnou objednávkou, ktorú si v eshope vytvoril. Pre zmenu počtu kusov v objednávke je možné šípkami pridať alebo odobrať počet objednaných kusov. Pre kontrolu objednávka a posunutie sa k ďalšiemu kroku pred platbou stlačí zákazník tlačidlo “Skontrolovať a objednať”. V tomto kroku vyplní Zákazník “fakturačné údaje” a v prípade, že je adresa pre doručenie iná ako fakturačná, vyplní aj tú. Ďalej vyplní spôsob platby a dopravy, zaškrtne políčko “Oboznámil som sa s obchodnými podmienkami a beriem na vedomie pravidlá ochrany súkromia” a prechádza na potvrdenie svojej objednávky stlačením tlačidla “Objednať s povinnosťou platby”. Týmto krokom záväzne objednáva tovar.
2.5. Odoslanie objednávky
Odoslaním objednávky Zákazník potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami. Nevyhnutnou podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých údajov požadovaných v procese objednávania tovaru (registrácia zákazníka, objednávanie tovaru). Kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky Zákazníkom a jej prijatím Predávajúcim.
Predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ sa nedohodli v kúpnej zmluve inak. Pokiaľ si túto povinnosť predávajúci nesplnil, môže ho kupujúci vyzvať, aby dodal vec v ním určenej primeranej dodatočnej lehote. Ak nedôjde k dodaniu veci ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, je kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy.
Bližšie informácie o dodacích a platobných podmienkách sú v časti PLATBA A DODANIE TOVARU, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou týchto Obchodných a reklamačných podmienok.
2.6. Platba a dodanie tovaru
Bližšie informácie o dodacích a platobných podmienkach sú v stati PLATBA A DODANIE TOVARU , ktorá je neoddeliteľnou súčasťou týchto Obchodných a reklamačných podmienok.
3. PRÁVA A POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO
Predávajúci je povinný: dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu, kedy maximálnou lehotou dodávky je v zmysle zákona 30 dní, pokiaľ sa Predávajúci a Kupujúci nedohodnú inak. Predajca má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
Predajca má povinnosť:
- V prípade potvrdenia objednávky formou akceptácie, dodávať tovar kupujúcemu v dohodnutom množstve, lehote a kvalite, zabaliť ho a zabezpečiť jeho prepravu spôsobom, ktorý je potrebný na jeho uchovanie a ochranu.
- Zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy Slovenskej republiky.
- Zaslať potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvalom nosiči, ako je napríklad cez e-mail. Potvrdenie musí byť zaslané bezodkladne.
- Najneskôr spolu s tovarom odovzdať kupujúcemu v elektronickej alebo písomnej forme všetky potrebné doklady na prevzatie a používanie zakúpeného tovaru a tiež ďalšie doklady, ktoré sú predpísané platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, ako je napríklad návod v slovenskom jazyku, dodací list, záručný list a daňový doklad.
Ak predajca nie je schopný dodržať lehotu dohodnutú v kúpnej zmluve na dodanie tovaru kupujúcemu kvôli nedostupnosti tovaru alebo vypredaniu zásob, má povinnosť ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť odstúpenia od kúpnej zmluvy (stornovania objednávky). Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo stornovať objednávku zaslaním e-mailu. V prípade, že kupujúci už zaplatil kúpnu cenu alebo jej časť, má predajca povinnosť vrátiť všetky platby vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a ďalších nákladov a poplatkov v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy alebo stornovaní objednávky na účet určený kupujúcim, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprijme náhradné plnenie a predajca ho neponúkne, ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, predajca má právo odstúpiť od zmluvy. Ak už kupujúci zaplatil kúpnu cenu alebo jej časť, predajca je povinný vrátiť túto časť do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy.
4. POVINNOSTI KUPUJÚCEHO
Zákazník je povinný:
– prevziať zakúpený alebo objednaný tovar
– zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru.
V prípade, že si Zákazník tovar aj napriek záväznej objednávke neprevezme, si vyhradzuje Predávajúci právo uplatniť nárok na náhradu vzniknutej škody.
Ak zistí kupujúci pri prevzatí tovaru závady, musí tieto skutočnosti oznámiť predávajúcemu písomne a bezodkladne.
5. STORNO OBJEDNÁVKY
Zákazník môže svoju objednávku zrušiť maximálne do 8 hodín, a to buď e-mailom na adresu kavovac@kavovac.sk (v predmete e-mailu musí byť uvedené “STORNO” a v texte číslo objednávky).
Prípady, ak Zákazník stornuje objednávku neskôr, než v uvedenej lehote sa budú riešiť osobitne, na základe dohody medzi Predávajúcim a Zákazníkom, avšak akceptovanie takéhoto storna je pre Predávajúceho nezáväzné a nepovinné.
Pokiaľ Zákazník už za objednaný tovar zaplatil (bankovým prevodom) a tovar nebol ešte odoslaný Zákazníkovi, bude mu zaplatená kúpna cena vrátená – odoslaná do 15 dní späť bezhotovostným prevodom (príp. podľa dohody aj inak).
Pokiaľ Zákazník už za objednaný tovar zaplatil (bankovým prevodom) a tovar už bol odoslaný Zákazníkovi, Zákazník je povinný prevziať tovar, avšak má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (pozri “Odstúpenie od kúpnej zmluvy”).
Predávajúci si vyhradzuje právo nerealizovať objednávku, alebo jej časť v prípade, že tovar sa už nevyrába alebo nedodáva, výrazným spôsobom sa zmenila cena dodávateľa výrobku alebo ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení.
V prípade, že táto situácia nastane, Predávajúci bude neodkladne kontaktovať Zákazníka za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že Zákazník zaplatil už časť alebo celú sumu z kúpnej ceny a nedohodne sa s Predávajúcim na náhradnom tovare, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet v čo najkratšom možnom termíne, najneskôr však v zákonnej lehote 15 dní. Rovnako si predávajúci vyhradzuje nerealizovať objednávku v prípade podozrenia zo zneužitia objednávkového systému vytvorením falošnej objednávky.
6. SPÔSOB PLATBY A DODANIA TOVARU
Zákazník má možnosť vybrať si z nasledujúcich spôsobov platby:
- Platobnou bránou – online platba kartou alebo bankovým prevodom (TrustPay)
- V hotovosti pri Dobierke – Zákazník zaplatí za tovar pri prevzatí kuriérovi
- Platba prevodom na účet
Pri platbe prevodom na účet zákazník na účet SK27 8330 0000 0022 0232 4758 prevedie, alebo vloží sumu v plnej výške hodnoty objednávky, pričom do Variabilného symbolu uvedie číslo objednávky. Pri tomto spôsobe úhrady sa môže predĺžiť dodanie tovaru v závislosti na dobe, počas ktorej budú peniaze pripísané na náš účet. Zákazník zrealizuje platbu bezodkladne po potvrdení objednávky, najneskôr však do 4 kalendárnych dní. Zakúpený tovar bude vyexpedovaný až po zaplatení jeho ceny, čím sa rozumie pripísanie celej ceny tovaru vrátane ceny za prepravu na účet prevádzkovateľa internetového obchodu. Ak nebude platba prevádzkovateľovi internetového obchodu pripísaná na účet do štyroch kalendárnych dní od potvrdenia prijatia objednávky, má právo predmetnú objednávku stornovať.
Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu, prípadne kuriérovi na prepravu ku kupujúcemu.
Ak sa nedohodlo inak, prevádzkovateľ internetového obchodu sa zaväzuje tovar dodať do 30 pracovných dní od e-mailového potvrdenia prijatia objednávky zákazníkovi. Túto dodaciu lehotu kupujúci bez výhrad akceptuje. Tovar však obvykle expedujeme do 2 pracovných dní. Uvádzané termíny dodávok (dodacie lehoty) uvedené na internetovej stránke Predávajúceho majú len orientačný charakter.
Ak si zákazník zvolil spôsob dopravy „Kuriér“ predávajúci mu tovar doručí prostredníctvom kuriérskej spoločnosti. V prípade zvolenia spôsobu dopravy “Packeta” bude tovar doručený spoločnosťou Packeta Slovakia.
Pri preprave kuriérom sa miestom plnenia zmluvy (dodania tovaru) rozumie sídlo (bydlisko), alebo miesto podnikania kupujúceho uvedené v informáciách o zákazníkovi pri objednávaní tovaru.
V prípade, že zmluvným stranám vznikne nárok na vzájomné vrátenie poskytnutých plnení, vyrovnajú si tieto záväzky do 15 dní od vzniku práva na vrátenie plnení, t.j. od platného odstúpenia od kúpnej zmluvy.
Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je súčasťou zasielky alebo je odoslaný na emailovú adresu kupujúceho.
Osobný odber nie je možný.
7. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
Zákazník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 pracovných dní od prevzatia tovaru bez udania dôvodu v súlade so Zákonom č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkový priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov (ďalej len “Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku). Podľa § 9 zákona č. 102/2014 Z.z. je Predávajúci povinný: vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Za náklady, ktoré Zákazník vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru sa považujú náklady na uskutočnenie objednávky, najmä cena za uskutočnenie telefonického hovoru, ktorým Zákazník urobil návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, alebo cena za pripojenie Zákazníka na internetovú stránku Predávajúceho, počas ktorej Zákazník vyplnil a odoslal formulár na objednanie tovaru na internetovej stránke alebo napísal a odoslal mail s objednávkou tovaru. Tento nárok vzniká iba vtedy, ak Zákazník okrem povinných náležitostí zároveň predloží Predávajúcemu písomné doklady preukazujúce vynaložené náklady, ktoré Zákazník vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru.
Podľa § 12 ods. 5 zákona č.102/2014 Z.z.:
Ak sa Predávajúci a Zákazník nedohodnú inak, Zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
– predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré Predávajúci nemôže ovplyvniť,
– predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť, alebo tovaru, ktorý rýchlo podlieha skaze.
Odstúpenie od zmluvy je povinný Zákazník urobiť písomnou formou zaslaním e-mailu na e-mailovu adresu Predávajúceho. Vzorové tlačivo na odstúpenie od zmluvy – kliknite TU.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu musí obsahovať identifikáciu Zákazníka, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má Predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu. Zákazník zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný doručiť Predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, dokladu o zaplatení a pod. a v ideálnom prípade v originálnom obale vo forme poistenej zásielky – doporučene (ale nie na dobierku – takéto zásielky nebudú prevzaté), nakoľko Predávajúci neručí za jeho prípadnú stratu na ceste späť. Zásielku môže Zákazník odoslať aj spoločnosťou Packeta využitím služby Spätná zásielka (presný postup viď. https://www.kavovac.sk/vratenie-tovaru/), ktoré umožňuje podávať spätné zásielky, pričom ako ID odosielateľa pre spätnú zásielku uvedie 95774048.
V prípade, že Zákazník odstúpi od zmluvy a doručí Predávajúcemu tovar, ktorý nie je použitý, ideálne sa nachádza v originálne zapečatenom (nerozbalenom) pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, vráti Predávajúci Zákazníkovi už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo jej časť v lehote 14 pracovných dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru Predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet Zákazníka. Pri odstúpení od zmluvy znáša náklady na vrátenie tovaru Zákazník.
8. REKLAMÁCIE
Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo určenej osoby. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných právnych predpisov Slovenskej republiky. Informácie o servisných miestach a určených osobách pre záručný a pozáručný servis poskytne predávajúci kupujúcemu na zadnej strane záručného listu alebo na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu. K reklamovanému tovaru musia byť priložené všetky dokumenty, ktoré Zákazník s tovarom obdržal pri prevzatí.
Vybavenie reklamácie nebude trvať dlhšie ako 30 dní.
V prípade výmeny tovaru za nový tovar dostane Zákazník doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar. Záručná doba vymeneného tovaru začína plynúť znova od prevzatia veci. To isté platí aj ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
Riešenie sporov medzi Zákazníkom a Predávajúcim sa riadi zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov – dostupné na webovej stránke SOI. Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Košický kraj, Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1 Odbor výkonu dozoru tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55, fax č. 055/622 46 95, e-mail: ke@soi.sk
9. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na kavovac@kavovac.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, www.soi.sk alebo iná osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Vždy sa budeme úprimne snažiť akýkoľvek vzniknutý problém vyriešiť len k vašej maximálnej spokojnosti. V prípade problémov s konaním našich pracovníkov, kľudne zavolajte do spoločnosti na +421 948 821 916.
10. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Zásady spracovania osobných údajov sú spracované ako samostatný dokument a tvoria neoddeliteľnú súčasť týchto VOP.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Všetky právne vzťahy vznikajúce medzi Predávajúcim a Zákazníkmi sa riadia právnymi predpismi SR. Vo veciach neupravených týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa uplatnia príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka.
Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdil, že si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky a súhlasí s ich znením.
Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu. Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť od 17.4.2023 a plne nahradzujú predchadzajúce VOP.