Vrátenie tovaru
Kúpili ste si u nás tovar a nezodpovedá vašim predstavám? V tom prípade máte možnosť tovar vrátiť bez udania dôvodu počas 14 dňovej zákonnej lehoty od dátumu, kedy ste si tovar prevzali.
Rýchle a pohodlné vrátenie – službou Spätná zásielka Packety
Tovar môžete priniesť na ktorúkoľvek z množstva pobočiek Packety, ktorá umožňuje zaslať balík späť.
Postup je nasledovný:
- Tovar prosím starostlivo zabaľte tak, aby sa pri prevoze nepoškodil. Vyplňte prázdne miesta v krabici vhodným materiálom (papier, bublinková fólia a podobne.). Pre detailnejší návod Vám určite pomôže priamo návod od Packety: Ako správne zabaliť zásielku
- max. hmotnosť balíka je 5kg
- max. rozmer jednej strany balíka je 50cm
- max. súčet rozmerov všetkých troch strán je 120cm
- Tovar ideálne zabalťe do originálneho obalu
- Do balíka nezabudnite pribaliť vytlačené a podpísané tlačivo na odstúpenie od zmluvy. Tlačivo si môžete stiahnuť tu: Tlačivo na odstúpenie od zmluvy
- S balíkom následne navštívte pobočku Packety vo Vašom okolí a obsluhe povedzte, že chcete podať Spätnú zásielku, pričom nadiktujte nasledovný kód:
- náš kód na vrátenie zásielky: 95774048
- obsluha následne vytlačí štítok, ktorý nalepíte na zásielku
- od obsluhy dostanete potvrdenie o podaní balíka
- To je všetko – obsluha vytlačí štítok, zásielku preberie a Packeta ju bezpečne doručí až k nám. Na pobočke neplatíte nič, avšak služba Spätná zásielka je spoplatnená.
Po tom, ako zásielku obdržíme, zásielku skontrolujeme a v zákonnej lehote Vám peniaze vrátime späť na číslo účtu, ktoré ste uviedli v tlačive na odstúpenie od zmluvy.
V prípade, že tovar nechcete alebo nemôžete vrátiť s Packetou, kontaktujte nás a dohodneme si ďalší postup.
Ak máte akékoľvek otázky, neváhajte nás kontaktovať.
Cena služby
Pri zasielaní spätnej zásielky z pobočky Packety na mieste neplatíte nič, avšak táto služby je spoplatnená sumou podľa aktuálneho cenníka na https://www.packeta.sk/ , pričom aktálne je to suma 2,30 €. Táto suma Vám bude odpočítaná zo sumy za vratku, prípadne reklamáciu (v prípade ak tovar reklamujete a reklamácia bude výrobcom uznaná tak vám služba spoplatnená nebude).
Využitím tejto služby súhlasíte s jej spoplatnením a s jej odpočítaním za vrátený tovar.
Príklad výpočtu vratnej zásielky
V prípade vrátania kompletnej objednávky službou Spätná zásielka vám bude z celkovej sumy za vratku odrátaná suma 2,30 €. Napríklad ak cena vašej objednávky bola dokopy 50 € a rozhodnete sa využiť službu vrátenia spätnou zásielkou Packety, na váš účet vám vrátime 50 € – 2,30 € = 47,70 €.
V prípade ak nám vrátite iba časť objednávky, napríklad ak ste si objednali 2 veci a vrátite iba jednu, tak vám vrátime sumu rovnú cene objednávky zníženú o hodnotu tovaru, ktorý ste si ponechali a o cenu služby vrátenia Spätnou zásielkou Packety. Napríklad ak cena vašej objednávky bola dokopy 50 € a vrátili ste nám iba časť tovaru, pričom ste si ponechali tovar v hodnote 10 €, bude vám vrátená suma 50 € – 10 € – 2,30 € = 37,70 €.
Často kladené otázky
Je možné vrátiť použitý tovar?
Je možné vrátiť aj použitý tovar, avšak predajca má opäť právo na úhradu nákladov spojených s uvedením tovaru do pôvodného stavu. Tieto náklady môžu teoreticky dosiahnuť aj plnú ceny tovaru.
Je dobré uviesť tovar do pôvodného stavu?
Ak je to možné, prosím uvedte tovar do pôvodného stavu – predídete tým možnému zníženiu vrátenej sumy o náklady vynaložené na uvedenie tovaru do pôvodného stavu.
Je možné vrátiť len časť objednávky?
Pod pojmom “vrátenie tovaru” je myslené odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy bez uvedenia dôvodu na základe Zákona č. 102/2014 Z. z. V zmysle uvedeného kúpna zmluva zaniká od jej počiatku a obe zmluvné strany si musia vrátiť to čo od seba navzájom prijali (spotrebiteľ tovar, predávajúci peniaze), za podmienok určených zákonom.
To znamená, že neexistuje v zmysle vyššie uvedeného zákona úprava inštitútu „odstúpenie od časti kúpnej zmluvy“, de facto spotrebiteľ v prípade odstúpenia musí vrátiť všetky tovary.
V rámci voľnosti zmluvných vzťahov je možné sa dohodnúť, že môžete vrátiť aj iba časť tovaru, ale v tomto prípade sa nejedná o inštitút odstúpenia od zmluvy bez uvedenia dôvodu, ale de facto o dohodu dvoch zmluvných strán. Vždy Vám ale chceme výjsť v ústrety, a preto ak chcete vrátiť iba časť tovaru, napíšte nám a dohodneme ďalší postup.
Je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak bol výrobok zakúpený na IČO?
Ak ste tovar objednali ako právnická osoba alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania, zákonná možnosť odstúpenia od kúpnej zmluvy v priebehu 14 dní sa na vás nevzťahuje.
Čo ak sa tovar pri používaní poškodil?
Produkt môžete vrátiť aj v prípade, že je čiastočne poškodený. V prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy a doručí predávajúcemu tovar s nižšou hodnotou, ktorý je použitý, poškodený a/alebo neúplný, kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu náklady podľa ustanovení § 457 a § 458 Občianskeho zákonníka SR, ktoré vznikli v súvislosti s opravou tovaru a jeho obnovením do pôvodného stavu. Podľa § 10 odseku 4 zákona č. 102/2014 Z.z. spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takéhoto zaobchádzania s tovarom, ktoré prevyšuje zaobchádzanie potrebné na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Čo sa stane, ak tovar vrátim nekompletný, čiastočný, alebo bez príslušenstva?
Ak chcete dostať späť celú sumu zaplatenej ceny za produkt pri jeho vrátení, musí byť produkt vrátený v kompletnom stave, teda s príslušenstvom, ktoré bolo súčasťou predajného balenia. V prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy a doručí predávajúcemu tovar s nižšou hodnotou, ktorý je použitý, poškodený a/alebo neúplný, je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu náklady v súlade s ustanoveniami § 457 a § 458 Občianskeho zákonníka SR, ktoré vznikli v súvislosti s opravou tovaru a jeho obnovením do pôvodného stavu. Podľa § 10 odseku 4 zákona č. 102/2014 Z.z. spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takéhoto zaobchádzania s tovarom, ktoré prevyšuje zaobchádzanie potrebné na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Kedy mi budú vrátené peniaze?
Peniaze za tovar vám pošleme na váš bankový účet, ktorý uvediete v tlačive o odstúpení od kúpnej zmluvy, čo najskôr, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy, avšak nie skôr, ako dôjde k doručeniu vráteného tovaru k nám (alebo ak preukážete, že nám už bol vrátený produkt odoslaný). Náklady na vrátenie produktu v tomto prípade znáša kupujúci.
Je potrebné tovar zabaliť do nepoškodeného originálneho obalu?
Balenie nie je predmetom kúpy ani súčasťou kúpenej veci. Napriek tomu máme ako predávajúci právo požadovať náhradu skutočne vynaložených nákladov spojených s vrátením produktu. Vzhľadom na to, že podľa § 10 odsek 4 zák. č. 102/2014 Z.z. spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty produktu, ktoré vzniklo v dôsledku takéhoto zaobchádzania s produktom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti produktu, v prípade ak predávajúci zistí, že hodnota produktu, ktorý kupujúci vrátil predávajúcemu pri odstúpení od zmluvy sa znížila nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti produktu, alebo že produkt, ktorý spotrebiteľ vrátil pri odstúpení od zmluvy, je poškodený zavinením spotrebiteľa, je predávajúci oprávnený uplatniť si po spotrebiteľovi nárok na náhradu škody.
Od akého dňa sa počíta 14 dňová lehota vrátenia tovaru?
Lehota na odstúpenie od zmluvy trvá 14 kalendárnych dní (nie pracovných), a začína sa počítať nasledujúci kalendárny deň po prevzatí produktu spotrebiteľom (napríklad ak si zákazník vyzdvihne produkt v piatok, doba pre odstúpenie sa počíta od soboty vrátane). Pre dodržanie lehoty je rozhodujúce, kedy odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ odosiela. Lehota na odstúpenie sa teda považuje za zachovanú, ak nám pošle spotrebiteľ oznámenie o odstúpení od zmluvy počas tejto lehoty.